Lovers_Of_Technology

Lovers_Of_Technology

تصاویر -- برنامه -- موضوعات علمی , اخبار علمی و غیره...
Lovers_Of_Technology

Lovers_Of_Technology

تصاویر -- برنامه -- موضوعات علمی , اخبار علمی و غیره...

طریقه قفل کردن پوشه بدون نرم افزار

طریقه قفل کردن پوشه بدون نرم افزار


تمام افراد اطلاعاتی محرمانه روی سیستم های خود دارند که باعث می شود همیشه دغدعه ای برای مخفی کردن و رمز گذاشتن روی این ابزارها داشته باشند و برای این کار نرم افزارهای مختلفی را روی سیستمشان نصب می کنند. ما در اینجا شما را از این کار منع نمی کنیم بلکه می گوییم استفاده از این نرم افزارها یک امر ضروری می باشد اما در این آموزش قصد داریم روشی بسیار پیش پا افتاده و با ضریب امنیتی بسیار پایین اما کارآمد را به شما آموزش دهیم تا اگر روزی دسترسی به نرم افزاری ندارید بتوانید از فایلتان محافظت کنید , طوریکه اشخاص عادی که ازین روش اطلاعای ندارن  نمیتوانند به فایل های تان دسترسی داشته باشند.

روش :

1: فقط کافیست که فولدر مورد نظر تان را با نام دلخواه نوشته و نقط این اعداد


.{2559A1f2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}


را به ادامه نام فایل قرار دهید و Enter  کنید و تمام .حالا خواهید دید که شکل فولدر تان به حالت قفل شکل آمده و وقتی کلیک کنید که فولدر را باز کنید باز نمیشود, به این ترتیب فولدر تان قفل شده است.

بطور نمونه : میخواهم یک فولدر بنام Salihe را قفل گذاری کنم.


Salihe.{2559A1f2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}


حالا اگر خواسته باشید که وارد فولدر شوید فقط کافیست فولدر را Rename  کنید و تمام حالا شکل فولدر تان تغیر کرده و میتوانید وارد فولدر تان شوید.

بطور نمونه:

Salihe


Note: چون در بعضی از سیستم ها ممکنه است که نمایش پسوند فایل ها و فولدر ها فعال نباشد پس نمیشود فولدر را دوباره Rename نمود تا فایل های داخل فولدر قفل شده نمایش داده شود بنأً باید که در قسمت folder Option رفته ودر تب View دو تیک Hide Extension for Known Files و تیک Hide protected operation system files (recomended) را بردارید و در آخر ok 
کنید و حالا سیستم را ریستارت نموده بعد از ریستارت میبیند که فولدر تان Rename میشود و باز میشود.
البته اگر حرفه ای باشید و با CMD ویندوز کار کرده باشید میتوانید فولدر تان را با کامند rename تغیر نام داده و بدون هیچ زحمتی فایل های داخل فولدر خود را به بینید.

برای رفتن به فولدر آپشن از تصاویر رهنمأ استفاده کنید.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد